چگونه برندهای مطرح دنیا کارمندان خود را به روز نگاه میدارند؟

آموزش کارکنان

مشارکت کارکنان در تصمیم گیریها

یکی از مولفه های مهم در مدیریت منابع انسانی در یک مجموعه کاری به روز نگه داشتن و آموزشهای مداوم ضمن خدمت می باشد تا نیروی انسانی علاوه بر کارآمدی و اعتلای مجموعه خود در وجود خویش نیز حس ارزشمندی داشته باشد و این دو فاکتور پیوسته به هم بوده که لازم و ملزوم یکدیگر به حساب می آیند.مجموعه های پیشرو و موفق آنهایی هستند که سود خود را در سود و بهره وری کارکنان و مشتریان خود می بینند و اصطلاحا رابطه بین آنها با کارکنان و مشتریانشان برد برد می باشد ، در زیر نمونه هایی از این مجموعه های موفق و فنون آموزشهای مداوم برای نیروهای انسانیشان می آید که شاید دیدن آنها خالی از لطف نباشد :

شرکت بوئینگ،۱۰۰ درصد هزینه‌های تحصیلی افراد را پرداخت می‌کند؛ چه با شغل فرد مرتبط باشد چه نباشد.

شرکت آی بی ام از روش گردش شغلی برای آموزش استفاده می‌کند.

شرکت پاناسونیک دانشکده‌هایی در بعضی از کشورها برای تربیت منابع انسانی بومی دارد.

شرکت اگزان موبیل به روش تمرین و شبیه‌سازی کسب‌وکار، به کارکنان آموزش می‌دهد.

شرکت آمازون جایزه‌ای را به‌صورت سالیانه برای تجربیات کارکنان ایجاد کرده است تا تجربیات کارکنان مستندسازی و تسهیم شود.

شرکت مک‌دونالد از سال ۱۹۶۱ دانشگاه همبرگر را ایجاد کرده است که تاکنون ۸۰ هزار مدیر در آنجا آموزش دیده‌اند.

شرکت کوکاکولا به روش ایفای نقش، آموزش می‌دهد و فردی در نقش مشتری یا کارمند قرار می‌گیرد و واکنش‌های آموزش‌گیرنده بررسی و تحلیل می‌شود.

در شرکت اینتل، هر فرد می‌تواند در سال در شش دوره آموزشی به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان شرکت کند و همه هزینه‌های جانبی آموزش را نیز شرکت پرداخت می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*